Priima Yrityslaskennan blogi

 

Tilaa blogikoosteet sähköpostiisi

 

28.10.2021 11:37

Päivä Priiman tilitoimistolla

Syksyisen kuulas pakkasaamu on saanut maan kuuraan, aurinko nousee taivaanrannasta lämmittäen autonlasiin ilmestyneen kuurakerroksen. Virpi, Marjo ja Suvi saapuvat Priiman tilitoimistolle Seinäjoen Framille. Virpi suhauttaa paikalle pyörällä, Suvi kävellen ja Marjo autolla vieden lapset hoitoon ja kouluun matkalla. Etätöissä Mari on siirtynyt työhuoneeseen teekupposen kanssa.

 

Tilitoimiston päivä käyntiin

Hiukset ojennukseen pyöräilykypärän alta, eväät jääkaappiin ja työkone auki.
Myös myyntipäällikkö Minna on jo saapunut toimistolle ja keitellyt kaikille aamukahvit. Keittiöstä leijailee vastakeitetyn kahvin tuoksu. Suvi katsoo aamun reskontrat, sähköpostin sekä kalenterin. Virpi ja Marjo tsekkaavat tulleet palkka-aineistot. Virpi nostaa työpöydän, jolloin työskentely seisaaltaan tuo vireyttä ja vetreyttä päivän tekemiseen. Etätöissä Mari availee vpn yhteyden ja sen jälkeen siirtyy asiakkaan pilvipalveluun.

Puuro-1Toimistolla Priimalaiset kokoontuvat yhteiselle aamiaiselle ja kahvikupposen ääreen konsernin yhteiseen taukotilaan sohvaryhmän ympärille. Toistaan erilaiset puuroannokset kilpailevat marjatarjonnallaan. Vaihdetaan edellisen illan kuulumiset, rennosti jutellen siirrytään päivän töihin ja palavereihin. Minna on tehnyt sopimuksen uuden asiakkaan kanssa, katsotaan milloin pidetään aloituspalaveri. Sinne tuleekin molemmat, kirjanpito ja palkanlaskenta.
Soda stream päräyttää pulloihin hapot, siirrytään omille työpisteille.

 

Kurkataan työpisteille

 

minnan_muokattu_kuvaMinnan päivä kuluu asiakaspalaverissa teamsin välityksellä, viestinnän suunnittelussa ja tarjouksien tekemisessä. Välillä Minna piipahtaa tarkentamassa tarjouksen yksityiskohtia Suvin kanssa. 

 

 

 

Suvin työtehtäviin kuuluu tänään ostolaskujen kierrätystä, kirjanpitoa ja tilinpäätöskirjan kasaamista. 

Suvi-3

Marjolla on työn alla useamman työehtosopimuksen alaiset palkat. Marjon päivä sisältää myös asiakasneuvontaa työsuhdeasioissa ja raportointia tulorekisteriin. 

Marjo-2

Virpillä on tänään ison konsernin tuntipalkkojen laskenta ja kuukausiraportointi. Virpi käy myös läpi asiakkaan tilikarttaa yhdessä Marin kanssa.

Virpi-4-1

 

Mari-1-1Mari puolestaan paneutuu asiakkaan talouslukuihin ja tekee raportointia tunnusluvuista. Mari osallistuu tänään myös uuden ohjelmiston käyttöönottoon asiakkaan kanssa. Etätöissä Mari siirtyy pienelle lounaslenkille raikkaaseen ilmaan, luonto on nykyään ihan työpaikan vieressä. Lenkin jälkeen Mari keittää teetä ja rakentaa itselleen herkullisen voileivän.

 

 

 

 

Iltapäivän yhteinen hetki

Iltapäivällä tilitoimistolla kokoonnutaan yhteiseen kahvihetkeen sohvaryhmän ympärille. Toimistolla tämä kahden kahvi on pyhä, tämä kahvi juodaan jossain muualla kuin työpöydän ääressä. Tämä on hetki, kun naurunremakka täyttää sohvaryhmän. Proteiinirahkat, juotavat jogurtit, valmiiksi tehdyt voileivät ja vastakeitettyä kahvia. Puheissa vilahtaa viikonloppusuunnitelmia, lasten harrastuksia, kotikuulumisia ja televisio-ohjelmien käänteet, vähän töitäkin.

kahvihetki-1

Kahvihetken jälkeen siirrytään takaisin työpisteille. Virpi vastaa asiakkaalta tulevaan puheluun ja Suvi sopii asiakkaan kanssa vuositapaamisen. Iltapäivällä kaikki parikymmentä Priimalaista kokoontuvat yhteiseen viikkopalaveriin, osa toimistolta, osa etänä teamsin välityksellä neukkarin ruudulta.

Työpäivän päätteeksi Virpi ja Suvi pukevat ulkovaatteet ja reippailevat kotiin. Marjo pakkaa repun, nappaa eväsrasian keittiöstä ja lähtee hakemaan lapsia. Minna ajelee parinkymmenminuutin ajomatkan kotiin. Mari sulkee työkoneen, työhuoneen valot ja painaa oven kiinni. Priimalaisen työpäivä tilitoimistossa on ohi. Huomiseen! huikataan ovensuussa.

 

Miksi avaamme työpäiväämme? Mikä siitä tekee erityisen?

Yrityksemme strategia koostuu kolmesta paalusta:

1) Ihmiset tekevät asiat

Meillä työntekijöiden hyvinvointi on keskiössä. Työhyvinvointiin tehdään tietoisia panostuksia ja myös johto on sitoutunut tämän toteuttamiseen.  Jokaisella on oikeus hyvään johtamiseen. 

2) Kasvollinen palvelu + ylivoimainen asiakaskokemus

Uskomme, että henkilöstömme hyvinvointi loistaa asiakkaillemme asti. Ylivoimaista asiakaspalvelua ja motivaatiota ei saavuteta sillä, että johto ylhäältä määrää työntekijöitä toimimaan halutulla tavalla. Kun työntekijä voi hyvin, ei ystävällistä äänensävyä ja hymyä tarvitse asiakaspalvelutilanteissa väkisin puristaa.

3) Tuloksellisuus mahdollistaa tulevaisuuden

Liiketoiminnan tulokset ovat seuraus kahden edellisen onnistumisesta. 

Strategian lisäksi tekemistämme ohjaavat yrityksen arvot, JALOT:

J atkuva uudistuminen

A voimuus

L uottamus

O saaminen ja motivaatio

T uloksellisuus

Tämän vuoksi meillä töissä on hyvä olla.

 

Lue myös nämä tilitoimistomme blogikirjoitukset:

 5 faktaa meistä

Asiakkaat kertovat meistä

 

Haluatko ottaa meihin yhteyttä? 

Jätä yhteydenottopyyntö

Takaisin blogiin