Taloushallinnon ja palkanlaskennan ratkaisut yrityksesi tarpeisiin
Priima tarjoaa kattavat taloushallinnon palvelut yrityksesi tarpeisiin. Oli kyseessä sitten palkanlaskenta, kirjanpito tai yrityksen kehittäminen, olemme tukenasi jokaisessa vaiheessa. Me varmistamme, että yrityksesi talous on hyvissä käsissä, jotta sinä voit keskittyä liiketoimintasi pyörittämiseen.
Meillä tekemisen keskiössä ovat ihmiset. Asiantuntijamme ovat rautaisia ammattilaisia, jotka eivät vain hoida lukuja, vaan toimivat myös tulkkeina numeroiden ja liiketoimintasi välillä. Ymmärrämme yrityksesi tarpeet ja haastamme sinua tarvittaessa. Emme tyydy kompromisseihin, vaan etsimme aina parhaan ratkaisun juuri sinun liiketoimintasi tueksi.

Olemme taloushallintoliiton auktorisoima tilitoimisto
Taloushallintoliitto valvoo, että sen auktorisoimat yritykset täyttävät alan tiukimman seulan vaatimukset. Auktorisoidun tilitoimiston toimintamallit, osaaminen ja järjestelmät on tarkastettu Taloushallintoliiton toimesta. Priima Yrityslaskenta on erinomaiseksi todettu!





Taloushallinnon ratkaisut eri toimialoille ja yritysmuodoille
Palvelemme monipuolisesti eri toimialojen yrityksiä sekä yritysmuotoja, tarjoten kattavia palkka- ja taloushallinnon ratkaisuja, jotka tukevat tehokasta toiminnanohjausta ja talouden hallintaa. Meistä saat kumppanin, joka ymmärtää toimialasi erityispiirteet ja osaa tarjota juuri sinun tarpeisiisi sopivat ratkaisut. Räätälöimme palvelumme juuri sinun liiketoimintasi tarpeisiin.
Etkö löydä omaa toimialaasi listasta? Ei hätää – meillä on kokemusta monilta muiltakin aloilta listan ulkopuolelta! Ota yhteyttä, niin katsotaan yhdessä, kuinka voimme auttaa juuri sinun yritystäsi.
Tarjoamme teollisuusyrityksille räätälöityjä kirjanpito- ja palkanlaskentapalveluita, jotka vastaavat alan erityistarpeisiin. Tehokas raportointimme auttaa tekemään tietoon perustuvia päätöksiä ja parantamaan kassavirtaa. Tuotamme palveluita asiakkaiden omissa tuotannon- ja toiminnanohjausjärjestelmissä tai integroituna sähköiseen taloushallintojärjestelmäämme.
Meiltä onnistuu varastokirjanpito, tilinpäätöstasoinen kuukausittainen kirjanpito, ja ymmärrämme toimitusketjujen kokonaisuuden myyntitilauksesta laskutukseen. Lisäksi hallitsemme suurten, yli 250 hengen henkilöstömäärien palkanlaskennan, jossa KTA-laskenta perustuu tuotantoon tai urakkaan. Osaamme myös huomioida myös erilaiset työaikaleimaukset, valmistusaikaleimaukset sekä esimerkiksi pekkaspäivät.
Tarjoamme kaupan alan yrityksille räätälöityjä taloushallinnon palveluita, jotka tukevat kasvua ja tehostavat toimintaa. Ymmärrämme tukku- ja vähittäiskaupan erityishaasteet ja -mahdollisuudet, minkä ansiosta voimme tarjota juuri teidän liiketoimintaanne sopivia ratkaisuja. Verkkokauppatoiminnan puolella huolehdimme mm. myyntiraporttien toimittamisesta kirjanpitoon sekä muista taloushallinnon prosesseista.
Lisäksi tarjoamme kattavat palvelut ulkomaankaupan tarpeisiin, mukaan lukien maahantuonnin ja viennin arvonlisäverokäsittelyt, Tulli- ja Intrastat -ilmoitukset, varastonhallinnan sekä eri maksutapojen, kuten ennakko-, verkkokauppa- ja käteismaksujen seurannan.
Tarjoamme kattavat tilitoimistopalvelut rakentamis-, LVI- ja sähköalan yrityksille, huolehtien kirjanpidosta, palkanlaskennasta, veroneuvonnasta ja talousraportoinnista. Tunnemme alan erityisvaatimukset, kuten käännetyn arvonlisäveron, projektikohtaisen kustannusseurannan, urakkaraportoinnin ja osatuloutuksen. Lisäksi asiantuntijamme hallitsevat urakka- ja rakentamisilmoitukset sekä projekti- ja urakkatyöhön liittyvät taloushallinnon erityispiirteet, oli kyse sitten grynderitoiminnasta, oman käytön arvonlisäverosta tai muista rakentamispalveluista.
Rakennusalan palkanlaskenta vaatii erityisosaamista, ja me huolehdimme muun muassa lomien, urakkapalkkojen, poissaolojen ja verottomien korvausten oikeaoppisesta käsittelystä.
Tunnemme kansainväliseen kauppaan liittyvät vaatimukset, varmistaen näin sujuvan liiketoiminnan myös kansainvälisillä markkinoilla. Hallitsemme ulkomaankaupan alv-käsittelyn sekä Intrastat ja Tulli-ilmoitukset.
Tarjoamme hotelli- ja ravintola-alan yrityksille kattavat tilitoimistopalvelut, jotka helpottavat arkea ja vapauttavat aikaa liiketoiminnan pyörittämiseen. Huolehdimme kirjanpidosta, palkanlaskennasta, veroneuvonnasta ja talousraportoinnista sekä tunnemme alan erityispiirteet, kuten vuorotyölisät, vuosivapaat, kausivaihtelut ja arvonlisäverokäsittelyn eri verokantoineen ja marginaaliverotuksineen.
Hallitsemme myös alan monipuoliset maksukäytännöt, kuten ennakko-, verkkokauppa- ja käteismaksut sekä lahjakorttien käsittelyn. Lisäksi huolehdimme eri varausjärjestelmistä tulevien maksujen seurannasta ja anniskeluun liittyvistä ilmoituksista, varmistaen, että kaikki taloushallinnon velvoitteet hoituvat sujuvasti ja ajantasaisesti.
Tarjoamme kattavat talous- ja palkkahallintopalvelut kuljetusalan yrityksille. Asiantuntijamme tuntevat alan erityispiirteet, lainsäädännön ja liiketoiminnan vaatimukset. Hyödynnämme reaaliaikaista tietoa ja sen analysointia, auttaen kuljetusyrityksiä kehittämään kannattavaa ja tehokasta liiketoimintaa.
Asiantuntijamme hallitsevat sosiaali- ja terveysalan vaativat työehtosopimukset, kuten yksityisen sosiaalipalvelualan ja yksityisen terveyspalvelualan sopimukset. Huomioimme niiden erityispiirteet, kuten lomalaskennan, kokemusvuosiseurannan ja palkkataulukot, varmistaen, että palkkahallinto on aina ajan tasalla ja oikein hoidettu.
Tarjoamme energia-alan yrityksille kattavat tilitoimistopalvelut, jotka tukevat liiketoimintaa muuttuvassa ja säädellyssä toimintaympäristössä. Huolehdimme kirjanpidosta, palkanlaskennasta, veroneuvonnasta ja talousraportoinnista sekä hallitsemme alan erityispiirteet, kuten energiaverot, päästökaupan ja investointien talousseurannan, varmistaen talouden tehokkaan hallinnan ja ennakoitavuuden.
Useilla asiakkaillamme on kiinteistöosakeyhtiöitä, joiden kirjanpidon hoidamme. Hallitsemme kiinteistöalan arvonlisäveroasiat sekä hoito- ja rahoitusvastikelaskelmat talousarvioita varten.
Hoidamme puolestasi myös kaikki lakisääteiset taloushallinnon velvoitteet, kuten veroasiat ja tilinpäätökset varmistaen, että talousasiat hoituvat luotettavasti ja ajantasaisesti.
Tarjoamme yhdistyksille ja säätiöille kattavat taloushallintopalvelut: kirjanpidon, tilinpäätökset ja palkanlaskennan, lakien ja asetusten mukaisesti. Autamme selkeyttämään talouden eri osa-alueita, kuten varainhankintaa, verovelvollisuuksia ja elinkeinotoiminnan kirjanpitoa, mukaan lukien osittaisen arvonlisäverovelvollisuuden käsittelyn.
Seuraamme avustusten ja hankkeiden käyttöä sekä huolehdimme esimerkiksi STEA-hankeraportoinnista.
Säätiöiden osalta palveluihimme kuuluvat myös apurahojen käsittely ja niihin liittyvät palkkakäsittelyt. Räätälöimme tilikartan ja raportoinnin asiakkaan tarpeiden mukaisesti, jotta talouden seuranta ja päätöksenteko sujuvat vaivattomasti.
Meillä on laaja kokemus konserniyhtiöiden taloushallinnosta. Asiantuntijamme varmistavat, että konserniyhtiöiden kirjanpito ja konsernitilinpäätös laaditaan ammattitaitoisesti ja huolellisesti.
Holding-yhtiöt ovat yhä yleisempi tapa omistaa ja hallinnoida osakeyhtiöitä. Tunnemme niiden erityispiirteet ja tarjoamme kattavat taloushallinnon palvelut, kuten kirjanpidon ja tilinpäätösten laatimisen. Lisäksi neuvomme asiakkaitamme veroasioissa, varmistaen, että yhtiön taloudenhallinta on tehokasta ja suunnitelmallista.
Ajankohtaista Priimalta

Myrskynpitävä talous- ja IT-ympäristö
Me huolehdimme yrityksesi taloushallinnon ja IT-ympäristön toimivuudesta, tehokkuudesta ja turvallisuudesta, jotta sinä voit keskittyä kasvutavoitteiden saavuttamiseen ja nukkua yösi paremmin.