Ensimmäinen vuosi Priima Yrityslaskennassa
Ihana, haastava, opettavainen, hektinen, antoisa, erilainen, yhteisöllinen.. Näitä sanoja tulee mieleen ensimmäisenä, kun mietin kulunutta vuotta Priimassa. Olen viihtynyt Priimassa tosi hyvin, täällä kaikkein parasta on ihana työyhteisö. Kaikki työkaverit ovat olleet heti alusta saakka tosi mukavia. Kaikkien kanssa on helppo tulla toimeen, kaikille on helppo jutella. Ei tarvitse miettiä, kenen viereen istuu, aina löytyy yhteistä juteltavaa. Liiketoimintajohtaja Anna on myös helposti lähestyttävä, aidosti välittävä ja hyvä esihenkilö. Anna kannustaa, ymmärtää ja kuuntelee.
Uuden oppimista
Priimassa olen oppinut käyttämään useampia taloushallinnon ohjelmia. Tämä on ollut konkreettisesti erilaisinta aiempaan tilitoimistotyöhöni verrattuna. Olen saanut kartuttaa osaamistani uusilla ohjelmilla, jonka koen ehdottomasti rikkaudeksi tässä työssä. Jatkuva kehitys ja oppiminen on minulle luontevaa ja tärkeää. Priimassa on heti alusta saakka kannustettu itsensä kehittämiseen ja opiskeluun. Suoritan tällä hetkellä kolme vuotta kestävää verotutkintoa työn ohella. Tämän lisäksi suoritin syksyllä konsernikoulutuksen. Ala on jatkuvasti muuttuva, joten koen tärkeäksi kouluttautumisen mahdollisuuden. Koen myös, että Priimassa annetaan kaikille mahdollisuus kouluttautua tasapuolisesti.
Molemmat uusia toisillemme
Aloittaessani taloushallinnon asiantuntijana Priimassa reilu vuosi sitten kaikki asiakkaat olivat luonnollisesti minulle uusia. Tilanteesta teki omanlaisensa se, että myös kaikki nämä asiakkaat olivat Priimalle uusia. Sain lähteä itsenäisesti esihenkilön tuella eteenpäin näiden asiakkaiden kanssa. Sain luoda heidän kanssaan omat toimintatavat ja pohtia yhdessä uusien asiakkaiden kanssa meille parhaimmat käytännöt. Olen saanut luoda minun ja asiakkaan välille henkilökohtaisen luottamuksen. Kummankaan osapuolen ei tässä tilanteessa tarvinnut miettiä ”miten on ennen tehty”. Arvostan myös sitä, että sain heti alussa vastuuta uusien asiakkaiden myötä, jotka olivat myös Priimalle uusia. Olemme päässeet asiakkaiden kanssa samalle aaltopituudelle ja minulla on aivan ihania asiakkaita. Heihin on helppo ottaa yhteyttä. Asiakkaita minulla on kokoluokissa laidasta laitaan. On pienempiä yrityksiä ja myös useampi iso konserni. Tämän koen tuovan mukavaa vaihtelua työpäivien sisältöön.
Mahdollisuus etätyöhön
Teen paljon etätöitä kotoa käsin. Koen etätyön henkilöstöetuna ja työni on tehokkaampaa rauhallisessa ympäristössä. Olen myös sosiaalinen ihminen ja tykkään myös käydä Seinäjoen toimistolla. Tällöin saa samalla vaihdettua paremmin kuulumiset työkaverin kanssa. Vaikka soittelemme toki paljon työkavereiden kanssa päivittäin, on mukava kohdata kasvotustenkin. Minusta Priimassa on mukavaa se, että täällä kannustetaan oman työn johtamiseen ja työnantaja luottaa meihin työntekijöihin, eikä tiettyjä etäpäiviä ole vaikkapa määrätty ennakkoon.
Sähköinen tilitoimisto
Kaikki asiakkaani ovat sähköisiä asiakkaita, joten mappikirjanpitoja minulla ei ole lainkaan. Sähköisyyden ansiosta turha manuaalinen työ jää pois ja taloushallinnon asiat hoituvat automatisoidusti. Tämä sujuvoittaa työntekoa huomattavasti. Sähköinen tilitoimistotyö myös osaltaan antaa vapauden itsenäiseen etätyöhön.
Työkalu- ja ohjelmainfo
Työssäni hoidan kirjanpidon tehtävien lisäksi myös osto- ja myyntireskontraa, teen tilinpäätökset ja veroilmoitukset. Työ sisältää kokonaisvaltaisesti taloushallinnon eri osa-alueet.
Ohjelmia, joita työssäni käytän ovat Fennoa, Visma Fivaldi, Visma.net, Emce ja Netvisor. Tämän lisäksi olen juuri ottamassa haltuun myös Procountorin uuden asiakkuuden myötä.
Kiinnostaisiko myös kurkistaa meidän päiväämme toimistolla? Lue blogimme:
Päivä Priiman tilitoimistolla
Kiinnostuitko Priiman palveluista? Jätä meille rohkeasti yhteydenotto tämän linkin kautta:
