Priima Yrityslaskennan blogi
  • Etusivu
  • Blogi
  • Tervetuloa meille töihin, uusimmat priimalaiset Hanna ja Minna!

 

Tilaa blogikoosteet sähköpostiisi

 

28.8.2023 8:48

Tervetuloa meille töihin, uusimmat priimalaiset Hanna ja Minna!

Tutustutaan uusimpiin priimalaisiin, taloushallinnon asiantuntijoihin Hannaan ja Minnaan. 

 

Hanna_Olen Hanna Metsälä, toimin Priimassa taloushallinnon asiantuntijana, olen aloittanut työt Priimassa maaliskuussa 2023. Työskentelen Seinäjoen toimistolla ja osittain etätöissä. Olen ollut alalla 17 vuotta.

 

 

 

 

 

 

 

Minna KortesmakiOlen Minna Kortesmäki, toimin Priimassa taloushallinnon asiantuntijana Alavuden toimistolla. Olen aloittanut työt Priimassa huhtikuun lopulla 2023. Olen ollut alalla kymmenen vuotta.

 

 

 

 

 

Miten päädyitte Priimalle töihin?

Hanna: Mietin vuoden verran tulevaisuuttani ja missä tulen työskentelemään. Yhteistyöyrityksen kautta minulle suositeltiin Priima Yrityslaskentaa ja lähdin rekrypolulle. Tutustuin ensin Priimaan ja koin, että tämä voisi olla minulle hyvä työpaikka. Yhteydenoton jälkeen kävin haastattelussa ja sain Priimasta taloushallinnon asiantuntijan paikan.

Minna: Priimassa oli avoin rekry meneillään taloushallinnon asiantuntijan paikkaan ja lähetin työhakemuksen kyseiseen tehtävään. Asuin tällöin Tampereella ja minulla oli juuri menossa muutto takaisin kotipaikkakunnalle Alavudelle. Priimalla näytti olevan toimisto myös Alavudella ja Priima tuntui muutenkin sopivan kokoiselta vaihtoehdolta työpaikaksi. Sain haastattelupyynnön ja minut valittiin Priimaan.

 

Millaista työnne on? Mikä siinä on mielekkäintä?

 

Meistä muodostui Priimassa työpari ja teemme hyvin samanlaisia tehtäviä. Meillä on muutamia yhteisiä asiakkuuksia ja näiden asiakkaiden tuurauksista on jaettu keskenämme. Teemme molemmat monipuolisesti taloushallinnon tehtäviä, jotka sisältävät koko taloushallinnon kokonaisuuden. Pidämme molemmat työstämme, kun työnkuva on laaja ja saamme tehdä töitä monipuolisesti. Meille on tärkeää palvella omia asiakkaitamme täysvaltaisesti koko taloushallinnon osalta. Tämän ansiosta ymmärrämme asiakkaan tilannetta parhaiten ja osaamme antaa oikeanlaisia neuvoja talouden osalta.

Meillä molemmilla on erikokokoisia yrityksiä ja organisaatioita asiakkaina – tämä tuo vaihtelevuutta työpäiviin. Asiakasyhteistyö on Priimassa sujuvaa. Asiakkuudet siirtyvät myös yhä enenemissä määrin sähköisyyteen, mikä mahdollistaa hyvin etätyömahdollisuuden. Tykkäämme molemmat tehdä töitä toimistolta, mutta myös välillä etänä.

Parasta meidän mielestä työssä on monipuolisuus ja itsenäisyys. Työstä on vastuu, mutta myös vapaus oman työn johtamiseen ja päivien suunnitteluun. Kukaan ei määrittele, mitä teet mihinkin ajankohtaan. Voi suunnitella rauhassa oman työn. Meitä ei vahdita tai kukaan ei hengitä niskaan. 

 

Mikä Priima Yrityslaskennassa on parhainta?

Meidän mielestä Priimassa parasta on työkaverit, aina saa apua jos tarvitsee. Apua kysyttäessä autetaan toinen toisiamme, ilman että kukaan ärsyyntyy tai kyllästyy siihen. Priimassa ei ole asioiden kanssa yksin. Ei tarvitse yksin murehtia ja pähkäillä, mikäli eteen tulee haasteita. 

Uutena työntekijänä Priimaan oli myös tosi helppo tulla, täällä otettiin lämpimästi vastaan. Priima on kokoluokaltaan sellainen yritys, että pystytään pitämään välittävää kulttuuria yllä ja täällä jokainen tuntee itsensä tärkeäksi. Ei tule tunnetta, että olisi liian uusi ja sen takia jollain tavalla eriarvoinen.

Priima oli työpaikkana tasa-arvoinen heti ensimmäisestä päivästä alkaen. Viikkopalaverikäytäntö Priimassa on myös tosi hyvä. Palaverissa kysytään mitä kuuluu ja millainen kunkin työtilanne on. Täällä pystytään antamaan myös positiivista palautetta matalalla kynnyksellä. Koemme vahvasti, että tämä kulttuuri palvelee molempia, työntekijää sekä työnantajaa ja työn tuottavuus paranee samalla. Emme ole vain palikka jolla tehdään bisnestä. Koemme, että täällä vallitsee yhdessä tekemisen henki, pomot ja alaiset, ovat saman soffan ympärillä.

Työvälineet Priimassa on myös nykyaikaiset ja konsernin oma IT-palvelu on ihan huippujuttu, sen saa aina kiinni ja sieltä saa ystävällisesti apua joka kerta. Tämä helpottaa tekemistä paljon. Täällä muutenkin koko konserni ollaan samaa porukkaa Rauhala Yhtiöiden työntekijöiden kanssa.

Alavudella Minna on osa kolmen hengen pientä tiivistä tiimiä. Alavudella pidetään aina yhdessä lounas- ja kahvitauot. Myös Seinäjoen toimistolla mennään yhdessä syömään ja iltapäivällä kahville. Ruokkiksia ei tarvitse porrastaa, mikä on ollut uutta aiempaan tilitoimistotyöskentelyyn verrattuna.

 

Kollegoiden suusta

 

"Hanna on aurinkoinen, lempeä ja ammattitaitoinen asiantuntija ja tuntui heti, että ollut osa meitä pitempäänkin."

"Minna on valoisalla ja sopivan rennon rempseällä varustettu asiantuntija ja priimalainen, jota on aina ihana nähdä kun hän Alavudelta Seinäjoen toimistolle piipahtaa tai toisinpäin."

 

"Kummallekin sopivat seuraavat luonteenpiirteet:

  • Avoimia, iloisia ja huumorintajuisia ammattilaisia
  • Halukkaita oppimaan uutta
  • Ottavat asiakkaat lämmöllä vastaan ja paneutuvat asioihin innolla ja ammattitaidolla
  • Mahtavia tyyppejä meidän tiimiimme"

 

Lämpimästi tervetuloa meille töihin, Hanna ja Minna! 

 

Tutustu lisää uramahdollisuuksiin Priimalla rekrysivuillamme!

Tutustu rekrysivuihin

Takaisin blogiin