Priima Yrityslaskennan blogi
  • Etusivu
  • Blogi
  • Tilitoimisto apunasi – ei pelkkää kirjanpitoa ja palkanlaskentaa

 

Tilaa blogikoosteet sähköpostiisi

 

2.1.2025 11:19

Tilitoimisto apunasi – ei pelkkää kirjanpitoa ja palkanlaskentaa

Maailma muuttuu ympärillämme, automaatio ottaa osan ennen ihmisten tekemistä töistä, myös eri lait ja asetukset muuttavat liiketoimintaympäristöä jatkuvasti. Näiden muutosten myötä myös tilitoimistojen tulee pystyä muuntautumaan ja palvelemaan asiakkaitaan entistä monipuolisemmin. Kun ennen tilitoimistojen katsottiin palvelevan asiakkaitaan vain pakollisten kirjanpitojen, tilinpäätösten, veroilmoitusten ja palkanlaskennan asioissa, on nykyaikainen tilitoimisto laajentunut monipuoliseksi palveluntarjoajaksi monissa talous- ja palkkahallinnon asioissa.

Meillä Priimassa on laaja kattaus monipuolisia talous- ja palkkahallinnon osaajia, jotka ovat halukkaita palvelemaan asiakkaitaan monissa eri kysymyksissä, joita nykyajan yrittäjät kohtaavat omassa liiketoiminnassaan.

  1. Luotettava kumppani: Asiakkaamme luovuttavat meidän käsiimme arkaluonteisia asioita oman yrityksensä taloudesta ja henkilöstöstään. Me haluamme omalla toiminnallamme varmistaa, että kaikki asiakkaan tiedot pysyvät vain niiden ihmisten käsissä, joilla on niitä lupa käsitellä. Lisäksi huomioimme jatkuvasti omassa työssämme tietosuoja-asetusta (GDPR), jolla varmistamme, ettei mikään meille luotettavasti luovutettu henkilötieto pääse ulkopuolisten käsiin. Luotettavuuteen katsomme lisäksi liittyvän läheisesti kasvollisen palvelun, jolloin jokainen meidän asiakkaamme tietää aina, kuka nimetty talous- ja palkkahallinnon vastuuhenkilö hänen asioitaan meillä hoitaa.

  2. Talous- ja palkkahallinnon konsultointi: Kirjanpito on harvoin vain pelkkiä numeroita ja palkanlaskenta harvoin vain sitä, että raha on oikeaan aikaan, oikealla summalla henkilön tilillä. Taloushallinnon asiantuntijat pystyvät analysoimaan tietoa lukujen takana ja tätä kautta tehostamaan asiakkaan taloushallintoa monipuolisin keinoin ja auttamaan yritystä menestymään. Palkkahallinnon asiantuntijat puolestaan osaavat kertoa eri TES:n ja työlakien määräyksistä sekä työnantajan mahdollisuuksista eri etuuksien antamiseen omalle henkilöstölleen, jotta yrittäjä ja hänen henkilöstönsä voivat keskittyä omaan osaamiseensa.

  3. Budjetointi ja ennustaminen: Muuttuva liiketoimintaympäristö on tuonut entistä enemmän haasteita tulevaisuuden ennustamiseen. Taloushallinnon asiantuntijat auttavat sinua ennakoimaan tulevaisuutta ja laatimaan realistisen budjetin juuri sinun yrityksellesi, jotta sinun liiketoimintasi olisi myös jatkossa kannattavaa. Myös jatkuva budjettivertailu toteutuneisiin lukuihin ja tätä kautta mahdollinen ennusteen päivittäminen ovat osa jatkuvaa talouden kehittämistä.

  4. Talous- ja palkkahallinnon prosessien parantaminen: Nykyaikaiset talous- ja palkkahallinnon ohjelmat ovat juuri niin älykkäitä kuin niiden käyttäjät, ja me haluamme mahdollistaa asiakkaidemme parhaan hyödyn ohjelmia käyttäessään. Emme ole juuttuneet vain yhteen ohjelmaan, vaan meillä on käytössä useampia ohjelmia sekä talous- että palkkahallinnon puolella, kuten Fennoa, Fivaldi, Visma.net, Netvisor, Procountor ja Mepco. Kouluttaudumme jatkuvasti näiden ohjelmien käyttämisessä. Meiltä saa neuvoja eri ohjelmistojen valintaan sekä opastamme kehittämään ja optimoimaan talous- ja palkkahallinnon prosesseja. Autamme kertomaan mitä tietoja saat juuri sinun käytössäsi olevasta ohjelmistosta, joiden avulla pystyt analysoimaan entistä paremmin oman yrityksesi kustannusrakennetta ja tunnistamaan säästömahdollisuuksia.

  5. Rahoituksen ja investointien suunnittelu:” Sometimes you have to spend money to make money.” Hankerahoitukset sekä investointituet ovat monelle yrittäjälle mahdollisuus saada rahoitusta omien hankkeiden ja investointien hankintaan. Me pystymme auttamaan hankehakemusten kanssa sekä tuottamaan juuri oikeanlaisia raportteja, joita hanke- ja investointirahoittajat tarvitsevat. Tämän lisäksi taloushallinnon osaajat auttavat yrittäjiä miettimään mahdollisten investointien hankinta-ajankohtaa ja osaavat kertoa miten eri hankinnat vaikuttavat juuri sinun yrityksesi tuloksen muodostumiseen, onko investointi kannattava ja riittääkö yrityksen kassavarat investoinnin tekemiseen.

  6. Verosuunnittelu ja -neuvonta: Verolait ovat monesti haastavia jopa alan ammattilaisille. Samaan aikaan järkevä verosuunnittelu on usein monen yrittäjän toive, jotta yrittäjä pystyy parhaimmalla tavalla hyötymään oman työnsä tuloksesta. Jatkuvalla kouluttautumisella sekä tutustumalla verottajan tekemiin uudistuksiin, pystymme takaamaan, että saat meiltä ajantasaista tietoa veroista, joista sinun tulee tietää oman yrityksesi toiminnassa. Ja jos emme heti osaa vastata johonkin sinun yrityksesi verokysymykseen, olemme valmiit ottamaan asiasta selvää.

  7. Palkanlaskenta ja HR-palvelut: Ulkoistettu palkanlaskenta antaa yrittäjälle varmuuden siitä, että kaikki palkkoihin liittyvät asiat on hoidettu oikein ja ajallaan. Olemme asiakkaamme apuna erilaisissa henkilöstöhallinnon kysymyksissä ja haemme yhdessä sopivan ratkaisun tilanteeseen, oli kyse sitten ohjelmapohjaisesta ratkaisusta tai palkkahallinnon asiantuntijan konsultaatiosta. Monipuolisen palkka- ja HR-ohjelmiston avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme laajan valikoiman erilaisia ratkaisuja, joilla asiakas pystyy hallinnoimaan työntekijöidensä erilaisia HR-tietoja sekä tuottamaan tarvittavia henkilöstöhallinnon raportteja. Muun muassa meillä käytössä olevan Mepco HR-järjestelmän avulla pystymme tarjoamaan asiakaslähtöistä palvelua. Mepco osaaminen on Priimalla korkea, meillä on auktorisoituja ja sertifioituja Mepco osaajia.

  8. Monipuolinen osaaminen eri toimialoista ja yritysmuodoista: Tilitoimistomme haluaa palvella asiakkaitaan eri toimialoista ja yritysmuodoista riippumatta. Meillä on kokemusta laajalta alalta eri toimialoja aina rakennusalasta sijoitustoimintaan, tukkukaupasta parturiliikkeisiin, IT-alasta sosiaalipalveluja tuottavaan palveluun ja kaikkea näiden väliltä. Lisäksi tilitoimistomme palvelee yrityksiä yritysmuodosta ja -koosta riippumatta, joten yrityksesi voi olla yhden henkilön toiminimi; muutaman henkilön avoin yhtiö/ky; 1 tai 500 henkilön osakeyhtiö, säätiö tai yhdistys ja saat meiltä samat palvelut kuin kaikki muutkin.

  9. Auktorisoitu tilitoimisto: Meille on tärkeää, että pystymme palvelemaan asiakkaitamme kaikissa yllä olevissa tapauksissa parhaamme mukaan ja tätä varten meillä onkin panostettu henkilöstömme koulutuksiin. Olemme Taloushallintoliiton auktorisoima tilitoimisto, joka merkitsee ennen kaikkea parempia mahdollisuuksia toimia taloushallinnon palveluntarjoajana luotettavasti ja laadukkaasti. Auktorisoinnin saadakseen taloushallinnon palveluntarjoajan on oltava vakavarainen ja läpäissyt Taloushallintoliiton tarkastuksen, jossa kiinnitetään huomiota muun muassa siihen, toimiiko palveluntarjoaja hyvän tilitoimistotavan mukaan. Jäseniltä edellytetään alan osaamista, joihin esimerkiksi KLT-, PHT- ja TNT-​pätevyydet kuuluvat. Auktorisoinnin merkitys on suuri myös asiakkaan näkökulmasta. Auktorisointi takaa, että yrityksesi talous-​ ja palkkahallinnon asioista huolehtii luotettava ammattilainen.

  10. Osa kotimaista konsernia: Me priimalaiset emme olekaan ihan pelkkä perus tilitoimistoyritys. Saamme ylpeydellä olla osa kotimaista, yhden perheen omistamaa konserniyritystä. Tämä mahdollistaa meidän palvella omia asiakkaitamme laaja-alaisemmin. Konsernin tytäryhtiöt tarjoavat ohjelmistoja, joita meidän talous- ja palkkahallintomme ammattilaiset käyttävät sekä tietoturvaa, tietohallintoa ja tietosuojaa, jotta pystymme varmistamaan, että asiakkaidemme tietoturva-asiat ovat jatkuvasti ajan tasalla. Voit käydä tutustumassa konserniimme tarkemmin sivuilla rauhala.fi.

 

Olemme täällä sinua varten yrittäjän arjen suurissa ja pienissä kysymyksissä.

Takaisin blogiin